.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نارضایتی کارگران شرکت زراعی دشت‌ناز مازندران

کارگران شرکت زراعی دشت ناز میاندرود از وضعیت شغلی خود ناراضی هستند.


به گزارش فارس، جمعی از کارگران شرکت زراعی دشت ناز میاندرود در گفت‌وگو با خبر نگار فارس در میاندرود از وضعیت شغلی خود ابراز نارضایتی کرده و از مسئولان فضای کار و کارگری استان و کشور تقاضای توجه و رسیدگی کردند.
این کارگران که به دلیل نداشتن امنیت شغلی نخواستند نام آنها ذکر شود عمده‌ترین مشکل خود را نداشتن قرارداد با این شرکت‌وکار به صورت روزمزدی عنوان کردند.
یکی از کارگران در این باره اظهار داشت: 12سال است که در این شرکت کار می‌کنم و زندگی من از این شغل تامین می‌شود اما مدیران این شرکت طوری با من و دیگر کارگران برخورد می‌کنند که انگار ما این شغل را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کرده‌ایم.
وی افزود: هر وقت که کار شرکت عقب باشد ما باید به صورت فشرده کار کنیم و حتی در مواقعی که مقتضیات شرکت ایجاب کرده 38ساعت بدون استراحت و وقفه کار کرده‌ایم اما بلافاصله بعد از آن به ما گفته شده که فعلا با شما کار نداریم و به شما اطلاع می‌دهیم و این شغل 12ساله ماست.
کارگر دیگری در این زمینه بیان داشت: هر وقت که به ما اعلام شود باید در شرکت حاضر باشیم و در غیر این‌صورت همین موقعیت پاره وقت نیز از ما سلب می‌شود و با توجه به بیکاری در منطقه سریعا شخص دیگری بدون عقد قرارداد جایگزین می‌شود.
وی با طرح این سوال که آیا مدیران این شرکت دولتی از گذشته تاکنون باید از بیکاری در منطقه سو استفاده کرده و کارگران را بدون قرارداد و حق اولاد، همسر، مسکن و هرگونه مسئولیت‌پذیری از جانب شرکت به کار بگیرند.
وی ادامه داد: اگر در شرکت‌های دولتی قانون کار رعایت نشود و کارگران و کارفرمایان در جایگاه قانونی خود قرار نداشته باشند چه توقعی از شرکت‌های خصوصی و بعضا قانون‌گریز باید داشته باشیم.
فرد دیگری از این گروه کارگری در مورد وضعیت شغلی خود بیان داشت: از اول دی تا شانزدهم فروردین هر سال شرکت زراعی دشت‌ناز بیمه کارگران را به پیمانکار واگذار می‌کند با اینکار هر چند کارگران را کاملا در اختیار دارد اما به نوعی قانون را دور زده و از مسئولیت‌های قانونی در برابر کارگران شانه خالی می‌کند.
وی در این مورد ادامه داد: من پس از 10 سال کار برای این شرکت اگر ماه‌های بیمه شدنم را جمع کنم کمتر از هفت سال می‌شود اگر این تناسب ادامه پیدا کند من باید تا 60سالگی کار کنم تا بازنشست شوم.
وی درباره پرسش خبرنگار فارس مبنی بر دلیل عدم اعتراض کارگران و پیگیری از مراجع قانونی بیان داشت: از آنجایی‌ که هیچ قراردادی با ما بسته نشده ترس از بیکاری و اخراج جرات پیگیری این مساله را از کارگران می‌گیرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.